Mielőtt a címbéli kijelentésre magyarázatot adnék, elöljáróban meg kell mondanom, hogy én alapvetően egyetértek a Fidesz jelenlegi menekültpolitikájával, azzal a részével legalábbis, hogy idehaza nem engednek teret az Európát célzó tömeges népvándorlásnak. Azt gondolom ugyanis, hogy minden kormánynak - legyen az bármelyik ország élén - elsősorban a saját polgárainak a jólétével és biztonságával kell foglalkoznia. Ezzel az eszmével viszont - a humanitárius megfontolások dacára - az eddig tapasztalt nyugat-európai menekültbarát politika hosszú távon nem egyeztethető össze, hisz a nyugati irány röpke két év alatt is jelentős problémákhoz vezetett a külföld belföldjén, és hol van még a vége.
Mindezek ellenére a legnyugodtabb szívvel fogok otthon maradni október 2-án vasárnap. Miért?
Nem azért, mert ne lenne véleményem a feltett kérdésről, nem azért, mert nem érezném fontosnak a témát. Nem is azért, mert az ellenzék egy része is emellett kampányol, tökéletesen leszarom őket. Bár maga a megszavazandó kérdés elég semmitmondó, de érthető, mire akar kilyukadni, és nyugodt szívvel tudnék rá nemmel válaszolni, ahogy azt a kérdésfeltevők is szeretnék.
Azonban ez az egész hajcihő nekem a legkevésbé sem a menekültekről, és nem is Brüsszelről szól. Tökéletesen biztos vagyok ugyanis abban, hogy amíg a Fidesz van hatalmon, addig a legkevésbé sem kell attól tartani, hogy a nyugati menekültpolitika itthon teret nyerne, ahogy nem hiszem el azt sem, hogy a népszavazástól bármilyen hazai intézkedés is függhetne, mint pl. a belföldi segélyezés, ez is csak a kampány része. Ezerszázalék, hogy itthon nem fognak menekültek letelepedni a jövőben sem, nem is lehet majd nekik, nem is akarnak. Tökmindegy, hogy október másodikán mit ikszelek, közömbös az is, hogy mi lesz az eredmény, a Fidesz menekültpolitikája nem fog megváltozni. Hogy a bánatba is változna: nekik ez az aduász, ezzel masszívan felfelé karcolják a népszerűségi mutatókat, ez az ügy lehet a 2018-as belépőjük a Parlamentbe.
A népszavazás tárgyában tehát töknyugodt vagyok, ellenben a népszavazás eredménye nekem a legkevésbé sem mindegy. Azon kívül ugyanis, hogy a Fidesznek fekszik a Brüsszellel szembeni ellenzéki retorika, és azon kívül, hogy látványosan csillog a határon az új kerítés, nyilvánvaló, hogy a népszavazás valójában a Fidesz sikerének elismeréséről, a regnáló hatalom felmagasztalásáról szól, amire viszont jelenleg a legkevésbé sem szeretnék igent mondani, azazhogy a szavazólapon az elvárt „nem”-et beikszelni.
Az Európát sújtó válság mellet sem tudom elfelejteni a hazai ügyeket: csendben lezongorázott földárveréseket, a hatalmas pénzeket mozgató kötvény- és ingatlanbizniszeket, az újság és tévéfelvásárlásokat, az alapítványi közpénzek „jellegromlását”, Voldemort nagyurak felbukkanását vidéken. Azt sem tudom elfelejteni, hogy a pusztuló egészségügy, vergődő foglalkoztatottság, az ezer sebből vérző versenyképességünk és a fokozódó elvándorlás problémái szépen lassan rárohadnak a nyakunkra, és jelenleg még érdemi stratégia sincsen arra, hogy ezeket a folyamatokat hogyan lehetne megállítani. Ezek régóta aktuális, és egyre égetőbb problémák az országunk életében, és ezekre nem ad választ az, hogy a határokon ott feszül a vadiúj szögesdrót. Ezekre jelenleg semmilyen válasz nincsen.
Nem, ez az egész ami kerítésen innen van nekem még egy „nem”-et sem ér meg. Azt gondolom továbbra is, hogy minden kormánynak elsősorban a saját polgárainak a jólétével és biztonságával kell foglalkoznia, és ez itthon sokkal, de sokkal többet kíván annál, mint hogy üzenünk egy nagyot Brüsszelnek, meg hogy felhergeljük a népet az arctalan közel-keleti tömegek ellen, miközben idehaza azt kell nézzük, ahogy ég a ház.
A népszavazás akkor érvényes, ha az összes választópolgár több mint fele érvényesen szavazott, eredményes pedig akkor, ha ezek közül 50%+1 fő a kérdésre azonos választ adott, ezt egyébként szép új Alaptörvényünk rendeli így. Magyarul ha a szavazónép félpluszegy része elmegy, és többségében nemet ikszel, akkor a menekültkampány célba ér, ami egyébként valószínűleg meg is fog történni. Még magyarabbul viszont ha rajtam kívül még ötven százalék választói matéria maradna otthon október 2-án, akkor az egész hecckampány befuccsolna. És mivel a népszavazás valójában nem oszt nem szoroz a jövő menekültpolitikájára nézve, ellenben az eredményes népszavazás az egyéb itthoni folyamatoknak is adna egyfajta nem kívánt legitimációt, részemről a legüdvösebb az lenne, ha ez az egész cirkusz a végén mégis inkább dugába dőlne.
Október 2-a tehát fontos, nem is lehetne fontosabb: most már nagyon kéne egy jelzés arról, hogy az ország jövőjéért való felelősség nem a déli határ vonala mentén húzódik, hanem annál sokkal feljebb.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Népszavazol, de mire is? 2016.09.16. 10:17:05
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sedi 2016.09.16. 08:32:39
Mégis mi tart vissza attól, hogy összepakolj és átsétálj a kerítés túlsó oldalára, mondjuk a szerbekhez? (Csak azért kérdem, mert én biztos, hogy nem.)
desw 2016.09.16. 08:43:56
De 2018 előtt is van jelentősége. Ha a nemek győznek, akkor teljes mellszélességgel kiállhat a betelepítés ellen a mindenkori parlament. (pl inkább vállaljuk a szankciókat, de a betelepítést akkor sem)
Ha érvénytelen lesz vagy az igenek győznek, akkor ez azt jelenti, hogy az embereket nem zavarná a betelepítés. Ekkor a parlament dönthet úgy, hogy engedélyezi a betelepítést. Természetesen ekkor azokba a városokba, falvakba kell a menekülteket vinni, ahol nem ellenezték ezt.
Paranoid Android2 2016.09.16. 08:49:07
Butának vagy és sértődöttnek kell lenni ahhoz, hogy ez ne legyen nyilvánvaló.
A politika ilyen, ezzel a Fidesz nyer. De ha a Fidesz most nem jön ki jól ebből, akkor mi járunk rosszul.
$pi$ 2016.09.16. 08:51:46
pulsarito 2016.09.16. 08:55:44
Vannak dolgok amik felette állnak a pártpolitikának.
Ez a népszavazás pontosan ilyen!
Ennyit a balról állandóan hangoztatott "árok betemetésről"!
Paranoid Android2 2016.09.16. 08:56:54
Gonoszak vagyunk, de megérdemlik.:)))
Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.09.16. 08:59:01
Paranoid Android2 2016.09.16. 09:11:12
Igazad van, jobb , ha a muszlimok idejönnek, ők biztos Erdogán elöl tipliznek.:))))
Morgo1229 2016.09.16. 09:12:07
nnnnnnnn 2016.09.16. 09:12:12
$pi$ 2016.09.16. 09:12:49
Amikor kerítést épített, akkor is ezt mondtátok, az volt a duma, hogy szembe megyünk európával. Azóta már nem nagyon maradt olyan EU állam amelyik ne épített volna kerítést.
Az angolok beengedtek boldog-boldogtalant, az öt éves kor alatti gyermekek körében a legnépszerűbb név a "Mohamed". Mi lett a vége? Besokalltak az emberek és kiléptek az euból csak úgy zörgött. Igazából az egyetlen tag aki kilépett az euból azért lépett ki, mert túl sok bevándorlót fogadtak be.
HaD 2016.09.16. 09:24:28
Egyrészt az egész népszavazás, tekintve hogy semmi jogkövetkezménye, közpénz elherdálása, ami köztörvényes ügy, de ezt senki de senki nem képviseli.
Másrészt,van a pofáján bőr annak aki az EU pénzén villantja a gazdasági fejlődés illúzióját,azzal jönni hogy amikor közös a probléma akkor már nem kell a közös elképzeléseknek megfelelni. A pénz a paripa az jöhet de aztán belerondítunk a közösbe ha nem a saját kis elképzelésünk a nyerő. Ez eleve egy antidekmokratikus gondolkodás mód és most ezt nyeletik le a jó magyarral.
Harmadrészt mi az amot ezek pontosan teni is akarnak a frázisokon túl? belelőni a csónakokat a tengerbe? Aknazárat? Vasföggönyt? Hány magyar vitéz is jelentkezett határvadásznak? Ilyenkor bezzeg kellene az EU-s közös hadsereg...megint más f...val kaszálni. Majd az osztrák vagy a svéd vagy a francia katona védi meg a népnemzetet? Mikor hívja már hadba orbán a magyar hősöket? Mennétek????
Ma Baker 2016.09.16. 09:25:29
Arcade Macho 2016.09.16. 09:28:48
osszeer ami osszetartozik !!!
desw 2016.09.16. 09:31:29
"Azokba a szavazókörökbe telepítség őket, ahol sok az igen.:))))
Gonoszak vagyunk, de megérdemlik.:))) "
Természetesen ez pusztán a drága menekültek érdeke miatt legyen így. Elvégre ott nekik is jobb és könnyebb, ahol a többség akarja őket. :DDDD
HaD 2016.09.16. 09:32:39
Paranoid Android2 2016.09.16. 09:33:12
Meg a hozzád hasonló kretének.:))))
Paranoid Android2 2016.09.16. 09:35:17
desw 2016.09.16. 09:36:51
Szavazz igennel, Bucika, aztán fogadj örökbe egy menekültet! Mutasd meg nekünk nácikoknak, hogy igenis megoldható a sikeres integráció kellő szeretettel és odafigyeléssel.
"z a jó magyar gondolkodás...a somogyi vagy a borsodi vagy a nyóckerületi dögöljön bele...gratula! "
Miazhogy dögöljön bele?? Ha arra szavaznak ott, hogy jöhetnek füstösék, akkor mi a problémád??
Mindenkinek az a jó! Aki akar, kap, aki nem akar, nem kap, és a menekülteknek is szebb életük lesz PC környezetben.
desw 2016.09.16. 09:38:27
A demokrácia az demokrácia, kérem! "Ha megnyerte, hadd vigye!"
Arcade Macho 2016.09.16. 09:42:14
pontosan!!!
menjenek csak oda ahol akarjak oket!!!
mindenkinek sokkal de sokkal jobb lesz!!!
Paranoid Android2 2016.09.16. 09:45:22
Arcade Macho 2016.09.16. 09:45:51
nezd meg a bibsiket!!!
ott a pallywoodi mokamesterek toljak allandoan hogy mekkora nagy aldozatok, aztan egyszer-ketszer meszarolgatnak
ja es ott van KERITES, es beleptetes is!!!
ha a sok barom ezt akarja, hogy UGYANAZ legyen mint Izraelben, en vallalom, tenyleg fel kell epiteni a keritest mondjuk szar lesz az unokaknak hogy 3 ev a katonasag de evvan, igaz lehetne most is NEMET mondani es hazazavarni a sok kis onerzetes latolt ahonnan jottek...
HaD 2016.09.16. 09:47:00
Egyébként orbánt és cimboráit is soros mester képezte...amolyan lenin és trockij mintára.
Ha igazán meg akarja oldani a kérdést vagy ki kel dolgozni egy integrációs politikát ha nincs hozzá gógyi akkor meg azt hogy mielőbb hogyan lehet katonailag kezelni a kérdést...lásd munkatábor, gettósítás, éles lövészet a határokon...de komolyan! Vagy hogyan is? Nem hallom!!!
HaD 2016.09.16. 09:54:38
Kivancsi 2016.09.16. 09:58:06
HaD 2016.09.16. 09:59:25
furious ewok 2016.09.16. 10:04:02
HaD 2016.09.16. 10:06:38
Arcade Macho 2016.09.16. 10:06:53
nem korbekeritest emlitetted?
en nem az orszaghatart mondtam, lasd a zsidoknal sem feltetlenul a hataron vannak ezek a keritesek, hanem a pallywoodi mokamikik kizarasa miatt van ott
Medgar 2016.09.16. 10:08:08
Tizenötmillió Magyarok 2016.09.16. 10:13:06
Azert maradsz otthon, mert kicsinyes bosszuallo libbant vagy. Aki igy akar elegtetelt venni, amiert leszavaztuk a titeket penzelo kulfodi ellenseget.
Mert ep elmeju ember egyebbkent nem akarna felszamolni az ezer eves allamisagot, es az orszagot ingyen bermentve atadni a terroristaknak.
desw 2016.09.16. 10:16:43
"ha nem a Fidesz nyerne 2018-ban, akkor a parlament bármit megszavazhat, ebben a népszavazás eredménye nem fogja gátolni, mert maga a kérdés a parlamentet nem korlátozza semmiben. "
Ahogy mondod, a magyar parlamant, nem az idióta brüsszeli PC majmok.
desw 2016.09.16. 10:19:38
Orbánék jó politikushoz mérten kihasználják az ebben rejlő politikai hasznot ellentétben az idióta ellenzékkel.
De ez messze nem csak erről szól, hanem valóban a betelepítésről. Ne a szomszéd mondja meg, hogy kit és mennyit fogdjak be.
HaD 2016.09.16. 10:30:57
HaD 2016.09.16. 10:35:29
Chris Lamb 2016.09.16. 10:39:18
Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.09.16. 10:57:09
Látjátok milyen bolondok vagytok. Egy szóval nem mondtam, hogy arabokat akarok ide. De azért mert nem tapsolok Orbán diktatórikus törekvéseihez (amihez kihasználja a migráns helyzetet), egyből ezt írjátok. Képzeljétek: nem akarok arabokat és nem szeretem amit Orbán csinál. Van ilyen is, mit szóltok?
Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.09.16. 10:58:14
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 11:04:19
- budapesti olimpia
- vasárnapi boltzár
- Paks 2
- alkotmány
- Római-parti mobilgát
- Manyup pénzek lenyúlhatósága
- választási rendszer önkényes átszabhatósága
De ezekben nem lehetett. Hülyeségekről viszont nem szeretnék. Csak azt nem döntöttem még el, hogy otthon maradjak-e, vagy érvénytelenül szavazzak... :)
Pilátus 2016.09.16. 11:10:21
HaD 2016.09.16. 11:39:33
CyberPunK 2016.09.16. 11:47:42
na4 2016.09.16. 11:57:39
paragrafus 2016.09.16. 12:07:52
Na pont ezért - legalábbis alkotmányjogi értelemben - nem fog érvényes lenni a népszavazás. A fidesz ezzel az alaptörvényi megfogalmazással nem tudta, hogy milyen követ dobott el, ami messzebbre vetette hullámait, mint ők remélték.
Ugyanis mióta hazai szavazáshoz nem feltétel az, hogy itthon, a határainkon belül állandó lakóhellyel rendelkezzenek, enélkül is állampolgársággal és most már szavazati joggal rendelkeznek mindazok a határon túliak, akik kvázi magyar ősökkel és felmenőkkel bírnak (lévén ennyi elég volt ahhoz, hogy magyar állampolgársággal rendelkezzenek), azóta már az érvényességhez sokkal több személy szükséges, mint amennyien itthon vannak.
És ezen határon túli, immár szavazati joggal rendelkezők összességéről pontos létszámáról a magyar államnak nincs hiteles kimutatása, információja, ismerete. Enélkül pedig nem lehet megállapítani az érvényességi küszöböt sem.
DFK 2016.09.16. 12:10:37
paragrafus 2016.09.16. 12:15:29
Olyan, mint az én komcsim jó komcsi...
Aki pénzes, az jöhet, akárki, aki nem pénzes, az nem.
És a 18 ezerrel szemben 1294 ember miatt csinálunk ekkora nagy értelmetlen felhajtást cirka nyolc millióért.
Miközben azt elhallgatják mindenki elől, hogy ez az 1294 ember sem kerülne ide automatikusan, velük szemben ugyanúgy le kellene folytatni az idegenrendészeti eljárást, tehát az is megtörténhetne, hogy valamennyiüket kiutasítanák az országból.
És ezért most kidobunk az ablakon nyolcmilliárdot. Mert olyan jól élünk.
Csak zárójelben: az 1294 menekült befogadása nem kerülne ennyibe.
DFK 2016.09.16. 12:16:17
MAGYAR_PÉTЕR 2016.09.16. 12:19:49
Világos. Tehát amit te itt akarsz gyakorlatnak, az Izraelben mocskos húzás.
Szelid sunmalac 2016.09.16. 12:20:38
MAGYAR_PÉTЕR 2016.09.16. 12:21:00
MAGYAR_PÉTЕR 2016.09.16. 12:23:08
Szelid sunmalac 2016.09.16. 12:24:25
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 12:27:19
Szelid sunmalac 2016.09.16. 12:31:14
Nagyorrú Barbi 2016.09.16. 12:31:47
Szelid sunmalac 2016.09.16. 12:32:32
dromer 2016.09.16. 12:34:51
desw 2016.09.16. 12:35:47
"Én szívesen népszavaztam volna az alábbi témákban:
...
De ezekben nem lehetett."
Mi az, hogy nem lehetett?? Szervezd meg! Adj be kérdést, gyűjts aláírást, ... Ja, ez macerás, mi? Annyira azért nem érdekelt egyik téma sem, hogy kínlódj vele heteket.
Szelid sunmalac 2016.09.16. 12:40:17
Peterpapo 2016.09.16. 12:40:19
És hozzátenném még azt is, hogy akik gyermekeink jövőjének féltése miatt mennek el szavazni, azok éppúgy veszélyeztetik gyermekeink jövőjét, hiszen ez a tolvaj, korrupt kormány éppúgy veszélyezteti az ország jövőjét, mint x számú menekült, migráns.
A legújabb, amitől agyhugykövet kaptam, hogy a kormány milliárdos nagyságrendű mentőcsomagot ad a magánkézben lévő Palóc Kft.-nek, hogy ne menjenek csődbe. A mi pénzünkből egy magán vállalkozásnak csak azért, mert a CBA is érintett az ügyben.
Ahogy Hofi is mondta: Fújabelemjönki.
desw 2016.09.16. 12:42:53
"Meg hogy allamilag fizetett egybites kopasz faszfejekkel lokdosodjek... "
Titokban add be a kérdést, és a kutya nem fog tudni róla addig, amíg nem hirdetik ki.
Peterpapo 2016.09.16. 12:44:12
"De ez messze nem csak erről szól, hanem valóban a betelepítésről. Ne a szomszéd mondja meg, hogy kit és mennyit fogdjak be."
Látom még mindig nem érted. A lényege ennek az egésznek, hogy EU tagként a terhekből is ki kell venni a részünket, nem csak a nagy lóvékból, amiknek a nagy részét Orbánék lenyúlják.
desw 2016.09.16. 12:45:03
"És hozzátenném még azt is, hogy akik gyermekeink jövőjének féltése miatt mennek el szavazni, azok éppúgy veszélyeztetik gyermekeink jövőjét, hiszen ez a tolvaj, korrupt kormány éppúgy veszélyezteti az ország jövőjét, mint x számú menekült, migráns."
Logikus! Mivel Orbánék tolvajok, ezért akkor jöjjenek a migránsok IS, legyen mégnagyobb szar. Ezen sokáig gondolkodtál?
Peterpapo 2016.09.16. 12:45:46
"Titokban add be a kérdést, és a kutya nem fog tudni róla addig, amíg nem hirdetik ki."
Ebben az országban ilyet nem tudnál titokban tartani. Főleg azért nem, mert 200000 aláírást kell gyűjtened és számítanak rá, hogy be fogod adni valamikor. Ha az iPhonért vannak hetekig sorban állók, akkor erre is találnának embert.
Peterpapo 2016.09.16. 12:46:57
"Logikus! Mivel Orbánék tolvajok, ezért akkor jöjjenek a migránsok IS, legyen mégnagyobb szar. Ezen sokáig gondolkodtál?"
Nem ezt mondtam. Ezt csak te találtad ki.
desw 2016.09.16. 12:47:24
"Látom még mindig nem érted. A lényege ennek az egésznek, hogy EU tagként a terhekből is ki kell venni a részünket, nem csak a nagy lóvékból, amiknek a nagy részét Orbánék lenyúlják."
Ha Merkel mutti szándékosan feldúlja Európát, akkor a szar elpucolásánál ne beszéljen szolidaritásról. Ők hívták be a menekülteket, oldják is meg ők.
desw 2016.09.16. 12:49:35
"Ebben az országban ilyet nem tudnál titokban tartani. Főleg azért nem, mert 200000 aláírást kell gyűjtened és számítanak rá, hogy be fogod adni valamikor. Ha az iPhonért vannak hetekig sorban állók, akkor erre is találnának embert. "
Az aláírásokat a kérdés befogadása UTÁN kell gyűjtened.
"Nem ezt mondtam. Ezt csak te találtad ki. "
Akkor fordítsd már le nekem légy szíves ezt:
"Ez az a poszt, ami a szívemből szól. Mintha csak én írtam volna. :)
És hozzátenném még azt is, hogy akik gyermekeink jövőjének féltése miatt mennek el szavazni, azok éppúgy veszélyeztetik gyermekeink jövőjét, hiszen ez a tolvaj, korrupt kormány éppúgy veszélyezteti az ország jövőjét, mint x számú menekült, migráns."
Peterpapo 2016.09.16. 13:00:28
Merkel mutti nem hívott senkit, jöttek ezek maguktól csőstül, csak miután Viktorunk elkezdett agonizálni, akkor mondta, hogy Németország ennyit és ennyit befogad.
Ha előtte kell beadni, akkor tévedtem, de kétlem, hogy akkor is titokban maradna.
Szívesen lefordítom:
Ha Orbánék megbuknának ezen a népszavazáson, akkor van esély arra, hogy bukjanak a parlamenti választásokon is és akkor is csak egy szar lesz, mintha nem jöhetnének migránsok és maradnak hatalmon.
Attilajukkaja 2016.09.16. 13:03:59
Tovabbra sem ertem, miert jobb ervenytelenul szavazni, mint hasznosabban tolteni a szabadidonket. Az eredmenye ugyanaz! Kiveve, ha a Fidesz hoz egy visszamenoleges torvenyt arrol, hogy az ervenytelen szavazatok is beleszamitanak a szavazok szamaba. Es ezt ugye barmikor megteheti!
$pi$ 2016.09.16. 13:08:39
Az előzetes közvéleménykutatás nem ezt mutatja. Te mire alapozod a véleményedet?
desw 2016.09.16. 13:12:51
"Merkel mutti nem hívott senkit, jöttek ezek maguktól csőstül..."
Főleg azután indultak, meg, amikor a Mutti elböfögte, hogy "Megcsináljuk" és minden szír jöhet.
"csak miután Viktorunk elkezdett agonizálni, akkor mondta, hogy Németország ennyit és ennyit befogad."
Mit agonizált Viktorunk? Csak annyit mondott, hogy a külső határokat kellene védeni és még az Eu-ba beengedés ELŐTT tisztázni kellene, hogy kik jönnek.
Szerintem minden normális, nem Orbán-fóbiás ember így gondolja, és csinálja is otthon. Vagy te előbb beengedsz egy tök idegen embert a lakásodba, megeteted megitatod aztán megkérdezed, hogy ki az egyáltalán?
"Ha előtte kell beadni, akkor tévedtem, de kétlem, hogy akkor is titokban maradna."
Kollégádnak a bőrfejűekkel volt baja, az pedig a kérdés beadásokor volt. Ez tényleg gusztustalan húzás volt, de semmi köze ehhez egy új kérdeshez.
"Ha Orbánék megbuknának ezen a népszavazáson, akkor van esély arra, hogy bukjanak a parlamenti választásokon is"
Ezt tényleg elhiszed? Figyu, sötét vagy! Én utálom Orbánt és a sleppjét, de elmegyek és nemmel szavazok, mert a kettőnek semmi de semmi köze nincs egymáshoz.
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 13:14:59
Ma Magyarországon csak a hatalom által kezdeményezett témákban lehet népszavazni.
Nem tűnt még fel? ;-)
tarackos 2016.09.16. 13:16:36
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 13:17:25
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 13:18:51
desw 2016.09.16. 13:19:37
"Emlékszel a Választási Bizottságon összegyűlt kopaszokra?"
Igen! A végén népszavazás nélkül az lett, amit a nép akart.
"Emlékszel a mondvacsinált okokkal elutasított kérelmekre?"
Nem. Sorold fel ezeket légy szíves!
Peterpapo 2016.09.16. 13:20:58
"Főleg azután indultak, meg, amikor a Mutti elböfögte, hogy "Megcsináljuk" és minden szír jöhet."
És csak szírek jöttek és jönnek? Nem.
"Mit agonizált Viktorunk?"
Mindenek előtt plakátokkal szórta tele az országot. Magyar nyelven a külföldieknek. Ott is, ahol egy darab menekült sem járt.
"Vagy te előbb beengedsz egy tök idegen embert a lakásodba, megeteted megitatod aztán megkérdezed, hogy ki az egyáltalán?"
Rossz a hasonlat. A menekülteket és migránsokat sem a lakásodba kellett volna egyből beengedni és senki sem mondta, hogy oda kellett volna, vagy oda kellene ezután.
"Ezt tényleg elhiszed?"
Nem, csak reménykedem.
"Én utálom Orbánt és a sleppjét, de elmegyek és nemmel szavazok, mert a kettőnek semmi de semmi köze nincs egymáshoz."
Szíved joga. Az enyém meg az, hogy nem megyek el asszisztálni Orbánéknak.
HaD 2016.09.16. 13:22:06
Attilajukkaja 2016.09.16. 13:22:25
"a sok távol maradóról azt mondasz, amit akarsz"
Miert? Es igy nem azt mondanak majd, amit akarnak? Amugy is az eredmeny a lenyeg, aztan a Habony-Vajna muvek majd kimagyarazzak a langyos vizet.
Attilajukkaja 2016.09.16. 13:23:52
" Ki sz... fizeti vissza a kasszába ezt az ingyen reklámot amit a dicső pártunk elszórakozott?"
A kerdes ugye csak koltoi? Mindannyian tudjuk, kiknek az adoforintjait szorja Orban. ;o)
DFK 2016.09.16. 13:26:01
eßemfaßom meg áll 2016.09.16. 13:26:40
ahogy a klasszikus vicc poénja mondja:
"Nesze sánta, itt egy púp"
$pi$ 2016.09.16. 13:31:29
Képesek elszabotálni az eddigi legfontosabb népszavazást csak azért, hogy ne kelljen beismerni a tévedésüket.
tarackos 2016.09.16. 13:32:30
Ben Franklin 2016.09.16. 13:33:15
Itt a rövid verzió: Én elmegyek és NEMmel szavazok.
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 13:34:39
Amúgy volt beadvány olimpiarendezés és Liget átrendezés ügyben:
index.hu/belfold/2016/01/20/megsem_lehet_nepszavazas_az_olimpiarol_es_a_varosligetrol/
Paks ügyben:
index.hu/belfold/2016/04/25/nem_lehet_nepszavazas_paksrol/
És itt vannak a még egyebek is:
www.mon.hu/elutasitott-het-civil-nepszavazasi-kezdemenyezest-az-nvb/2798834
Hol a Választási Bizottság, hol a Kúria tett keresztbe.
Keresgéljek még helyetted? :)
Jó olvasgatást :)
tarackos 2016.09.16. 13:34:44
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 13:36:21
Nem annyira bonyi
Mantra a habonyi...
:)
CyberPunK 2016.09.16. 13:36:56
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 13:38:40
Puzsér
Puzsér a kőkemény,
nem az a gügye Bond.
Chuck Norris-féle lény,
agyba és főbe mond.
Emléke kisovis
Megrágott kefe jel,
S ha néha megóv is,
Többnyire lefejel.
Tűzokád orrlika,
Száll ő, mint bele bekk.
Csoda, ha félik a
cölibek, celebek?!
Celeben úgy zúz át,
Hogy közben védi a-
-z ocsútól a búzát.
Reszkessél média!
„Végre valaki megmondja ennek a nagyfejű Puzsérnek, vagy Puzsérnak, hogy ő egy, ő egy, ő egy olyan izé... na... Mit csináljak, nem vagyok a szavak embere... Érdekes, hogy akkor hogyan lett belőlem tévés hogyishívják? Ja igen, a kapcsolataim! Mindegy, abcúg Puzsér!” /Hajdú Péter, médiaceleb/
„A Hajdú maradjon a harangöntésnél! Bár ahhoz sem ért, de azt legalább még felolvashatja neki valaki. A vers témáját tekintve természetesen hiánypótló a mű és ezúttal Frady Endre kőbután silány stílusa se tud rontani rajtam, hiszen természetes bájam átfénylik az ő sötétjén és bearanyozza még ezt a gagyiját is. Hja, a világnak szüksége van rám és még anyám szerint is kinőttem a gyerekkori celofánszaggató, lekvárköpő önmagamat. Ezennel fintorogva ugyan, de kezet nyújtok Frady Endrének, majd elkérem anyámtól az utolsó darab féltve őrzött békebeli jugoszláv csodaszappanát.” /Puzsér Róbert, kritikus és címszereplő/
„Who is Mr. Puzser?! Doesn't matter! Vodka-Martini, shaken not stirred, please!” /Bond, James Bond/
„Én-féle lény?! Miért, ő is két féltekére tudja rúgni a Földet az Egyenlítő mentén és marslakókat beletöltve képes McAlien menüt csinálni nagyobb krumplival és kólával?! Ha igen, akkor hűha!” /Chuck Norris/
„Robikának az oviban tényleg a rágott kefe volt a jele és amikor ezt szívecskére akartuk cserélni, úgy leordította a hajamat, hogy azóta is csontgolyófejűnek hívnak a kollégáim. Ha tőle magától eltekintünk, akkor akár aranyos gyereknek is nevezhetnénk.” /Skalp Lajosné Séró Lujza, nyugdíjas óvónéni/
„A versből nyilvánvaló, hogy ez az ország nemcsak gazdaságilag, de irodalmilag is lenullázódott. Egy megoldás van, beolvadás az Osztrák-Magyar Monarchiába. A Habsburger King szellemében felélesztett birodalom az utódállamok megszűnése és az onnan összeharácsolt futballisták egy csapatba terelése nyomán esélyt kap arra, hogy harminc év múltán talán végre újra kijuthasson egy labdarúgó világbajnokságra. Minden nagyon szép lesz, minden nagyon jó lesz, mindennel meg leszünk elégedve! A Monarchia jobban teljesít! Ellenvélemény?” /Habsburg György, trónörökös/
„Nincs! Hia, hia, Monarchia!” /a magyar lakosság 77,7%-a/
„Jaj, ne már!” /Kossuth Lajos/
„Lajosom, ezt benézted! Mégiscsak én vagyok a haza bölcse!” /Deák Feró/
„Ha már itt az őszinteség pillanata: Moszkva, bocsánatot kérek tőled! Te százszor különb vagy nálam!” /Széll Kálmán/
„Ajaj! Nem gondoltam volna, hogy ennyi debil szellemet szabadítok ki a palackból...” /Frady Endre/
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2013/06/puzser.html
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 13:39:22
Thunder_th 2016.09.16. 13:40:44
tarackos 2016.09.16. 13:49:26
furious ewok 2016.09.16. 13:50:08
CyberPunK 2016.09.16. 13:52:16
desw 2016.09.16. 13:52:39
"És csak szírek jöttek és jönnek? Nem."
Édes faszom! Hát ezt kb minden 10-es IQ feletti ember tudta, hogy ezután minden menekült hirtelen szír lesz.
"Mindenek előtt plakátokkal szórta tele az országot. Magyar nyelven a külföldieknek. Ott is, ahol egy darab menekült sem járt."
Jujjj! Ausztrália megvan? Tudod, egy geci nagy sziget kurva messze. Pont ezt csinálták/csinálják ők is.
www.theguardian.com/world/2014/apr/11/angus-campbell-stars-in-videos-warning-asylum-seekers-not-to-travel-by-boat
"Rossz a hasonlat. A menekülteket és migránsokat sem a lakásodba kellett volna egyből beengedni és senki sem mondta, hogy oda kellett volna, vagy oda kellene ezután."
Huuu, bazzz!
"Nem, csak reménykedem."
Ne reménykedj! Teljesen más történet a kettő!
VT Man 2016.09.16. 13:53:40
"Én nem értem ezt a kvótamizériát. Ok, telepítsenek ide akár kétmilliót is akár, két napon belül újra Németorszgában lesznek."
Majd lesz kerites az osztrak hataron, meg geppuskas or, es akkor "nem lesznek".
A nemetek es osztrakok ugyis jok a keritesekben es orokben.
bgp 2016.09.16. 13:54:39
$pi$ 2016.09.16. 13:58:23
Igaz. Most úgy tűnik, hogy ez a legfontosabb népszavazás, de nem tudjuk, hogy a történelem mit hoz.
Attilajukkaja 2016.09.16. 14:01:35
"Nem számít, hogy ősz vagy tavasz. Orbánnak jár a fasz."
Itt egyre tobb a kolto! :o))))
CyberPunK 2016.09.16. 14:04:36
Peterpapo 2016.09.16. 14:05:26
Te gondolom valami kormánytag lehetsz. Azok szoktak mindenféle adót javasolni és elfogadni.
Az meg van, hogy az EU minden befogadott menekült után fizet és minden nem befogadott után lehet nekünk kellene fizetni a többszörösét? És az meg van, hogy eddig 18000 külföldi vásárolt letelepedési részvényt? És az is megvan, hogy 5 év múlva az utolsó fillérig vissza is kapják ezt a pénzt? Csak közben a kötvényt forgalmazó cég leveszi a nem kicsi részét belőle.
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 14:13:54
Én így üzenek Felcsútnak. :)))
Peterpapo 2016.09.16. 14:15:05
"Édes faszom! Hát ezt kb minden 10-es IQ feletti ember tudta, hogy ezután minden menekült hirtelen szír lesz."
Miért? Hirtelen mindegyik szír lett? Ezt nem is tudtam.
Azért itt egy táblázat, hogy mennyire veszélyezteti országunkat a menekült áradat:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_wnvn001.html
"Jujjj! Ausztrália megvan? Tudod, egy geci nagy sziget kurva messze. Pont ezt csinálták/csinálják ők is."
Na igen, csak hogy szerencséjükre nekik az angol az anyanyelvük. Vagy esetleg a helyi őslakosok nyelvén írták ki a plakátokat?
"Huuu, bazzz!"
Hát bizony, bizony.
"Ne reménykedj! Teljesen más történet a kettő!"
Én nem így gondolom.
Attilajukkaja 2016.09.16. 14:16:26
"„Ha már itt az őszinteség pillanata: Moszkva, bocsánatot kérek tőled! Te százszor különb vagy nálam!” /Széll Kálmán/"
Ezen megint agyonrohogtem magam! :o))))
Tenyleg mennyivel klasszabb volt a Moszkva ter a Szell Kalman ternel!
A kovezete szebb lett, de a regi orat baromira sajnalom. Es nem csak azert, mert az ujon (15 millio FT!) nem latom az idot, hanem mert a regi egy ikonikus resze, egy nagyon szep darabja es szimboluma volt a ternek. A Moszkva ter felujitasat elkurtak, de nagyon!
paragrafus 2016.09.16. 14:39:09
Csak a Magyarországon élő állampolgárokról van nyilvántartás.
Azokról viszont nincs, akik a határon túl élnek életvitelszerűen, más ország állampolgáraként és a fidesz jóvoltából kaptak magyar állampolgárságot (is).
Na róluk nincs hiteles és pontos információja, adata a magyar hatóságoknak.
Csak azokról tud, akik a szavazás miatt regisztrálnak.
Akiknek épp azért kell regisztrálni, mert enélkül a magyar államnak nincs információja.
Viszont akik nem regisztrálnak - és akiknek ettől még van jogelvi szempontból szavazati joguk (amit a regisztrációval érvényesítenek) - azokról nincs semmilyen adat, információ.
Kétségtelen tény, hogy ezek a magyar állampolgársággal rendelkezők a regisztráció nélkül nem szavazhatnak, de attól még az érvényes szavazati joggal rendelkező létszámba - szintén alkotmányjogi szempontból - beleszámítanak.
paragrafus 2016.09.16. 14:45:56
A szavazófülke magányában (a függöny mögött) áthúzom a szavazólapon lévő nyomtatott kérdést és saját kezűleg odaírok egy másikat föléje:
"Akarja-e, hogy az Orbán-kormány tagjai szabadlábon védekezhessenek?"
És a válaszom: NEM!
CyberPunK 2016.09.16. 14:49:02
paragrafus 2016.09.16. 14:50:27
Az előzetes közvéleménykutatás nem ezt mutatja. Te mire alapozod a véleményedet?"....
Arra, hogy a közvéleménykutatások KIZÁRÓLAG csak a határon belüliek meginterjúvolásáról szól, nem az összes szavazati joggal rendelkezőkről. Vagyis azokat még közvetetten sem kérdezték meg, akik csak a fidesznek köszönhetik állampolgárságukat.
paragrafus 2016.09.16. 14:51:57
Nem éppen. Mivel áthúzom az eredeti kérdést. És másikat írok oda.
Ez miatt a szavazat jogilag érvénytelen lesz.
CyberPunK 2016.09.16. 14:53:01
CyberPunK 2016.09.16. 14:54:35
nepszava.hu/cikk/1016249-igy-ervenyes-a-szavazat
Bár 2014-es a cikk, lehet azóta ezt megváltoztatták.
Peterpapo 2016.09.16. 14:56:07
Akkor írd át arra, hogy Akarja-e, hogy az Orbán-kormány tagjai börtönbe kerüljenek-e? És arra mondhatsz igent. :)
Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.09.16. 14:57:46
CyberPunK 2016.09.16. 14:58:12
193. § (1) Érvénytelen a szavazólap, amely
a) nincs ellátva a hivatalos bélyegzőlenyomattal,
b) a törvényben meghatározottnál több szavazatot tartalmaz, vagy
c) nem tartalmaz érvényes szavazatot.
(2) Érvénytelen az a szavazat, amelyet
a) nem a 186. § (2) bekezdése szerint adtak le,
b) kiesett jelöltre, listára adtak le.
(3) A szavazat érvényességét - ha az egyéb feltételeknek megfelel - nem érinti, ha a szavazólapon a (2) bekezdés szerint érvénytelen szavazat is szerepel, vagy ha a szavazólapon bármilyen megjegyzést tettek, például a jelöltek, listák sorrendjét megváltoztatták, a jelölt nevét, listát kihúzták, nevet, listát hozzáírtak.
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.16. 15:02:17
Ezt persze segíthetné egy "nem mindent kell ellopni" program is...
Attilajukkaja 2016.09.16. 16:11:34
" haladnánk valamerre"
Szerintem haladunk. Nezz korul a Horthy korszakot idezo Kossuth teren, vagy a Varba koltozes projekten. Gondolom, nem kell mondanom, hogy milyen iranyban haladunk.
HaD 2016.09.16. 16:43:46
Attilajukkaja 2016.09.16. 16:52:41
:o))))
Gondolod, hogy nincsenek beepitett kiskapuk?
Chris Lamb 2016.09.16. 17:29:40
Arcade Macho 2016.09.16. 20:03:08
igen
ők öntudatos latolokkal foglalkoznak, igy kisse profibban kell csinalniuk!
na most ha megnezed a sved modellt, ahogy eljutott egy normalis tarsadalomtol egy olyanna amit az uj migrancsok csinalnak egy-ket helyen, nos lehet elore beloni mikor is kell bevezetni az izraeli modellt
en ezt elkerulnem, eleve ki kell adni a hataron a loparancsot oszt kesz... voltak mar idoszakok amikor tamadas alatt alltunk, akkor sem csak ugy beozonlottek ki tudja honnan kik
Arcade Macho 2016.09.16. 20:29:56
baromsag
lasd Kosa alszent dumajat amikor sajnalta szijjartopetiket es celozgatott, hogy de hat azt a franya uszodat egyszeruen ratukmaltak szegeny emberre, hat most mit tegyen betonozza be?
vagy lasd a havi 2 millaba kerulo ringyot
ezek kerem szepen MOST az EUban zajlanak, de mondjak jobbat?
a masik ribanc a Morvai Krisztike mennyit is vag zsebre? 8 millat? es erdemben mit is csinal erte? azon kivul, hogy a birosagon obstrualta a TORVENYES rendet es lobogtatta az EP parlamenti igazolvanyat?
vagy azzal a bibsi jobbikos zsirdisznoval mi van most? kivagtak mar az EPbol mint macskoszt szarni? NEM? kerem szepen rarepulnek ezek mind az EUra, es akkor szagerto kovacslacikarol nem is beszeltem...
CyberPunK 2016.09.16. 21:05:26
Szécsényi István (törölt) 2016.09.17. 11:12:05
Chris Lamb 2016.09.20. 17:30:23