Népszavazáshoz kevés, a kétharmadhoz elég

2016/10/05. - írta: verdikt

Hárommillió-kétszázezer ember nem kevés, az ő akaratukra hivatkozva fogja a Fidesz az alaptörvény-módosítását előterjeszteni. Ez a hárommillió-kétszázezer ember azonban közel sem volt elég ahhoz, hogy a Fidesz által kiírt népszavazás – a többi ember távolmaradása mellett – érvényes legyen, és megugorja a többséget jelző 50%-os küszöböt. Akkor most ténylegesen mennyit is ér ez a hárommillió szavazat?

A mostani népszavazás tétje sosem az volt, hogy a nemek győznek-e vagy sem, a népszavazás tétje az volt, hogy a Fidesz meg tudja-e mozgatni a szavazók abszolút többségét vagy sem. Nem tudta.

Ha a szavazatszámokat nézzük, a népszavazáson szavazó kicsivel több, mint 3 milliónyi ember 2014-ben is a jobboldalra szavazott, a szavazatszámok közel azonosak. Mivel a Jobbik ezidáig sosem tudta jelentősen meghaladni a bűvös 20 százalékos támogatottságot, feltételezhető, hogy a mostani hárommillió emberből a többség most sem lett Jobbik-szimpatizáns és nem is elkötelezett baloldali szavazók, a népszavazók körében az arányok jó eséllyel most is változatlanok.

Nem titok az sem - ahogy a mostani szavazás is mutatja -, hogy a Fidesz mindig is magáénak tudta a szavazók durván harmadának az aktív támogatását. Ez a harmada az országnak évtizedek óta ott áll a Fidesz mögött, jó részük rendíthetetlenül hisz Orbán Viktorban, és jó eséllyel semmi nem is fogja eltántorítani őket ettől a hittől a jövőben sem. Ők, és leginkább csak ők voltak azok az emberek, akik most is hallgattak a kormány hívó szavára, akik egy tét nélküli szavazáson is az urnák elé járultak, ők azok az emberek, akiknek az akarata az Alaptörvény módosítását a Fidesz szerint indokolja.

Emlékezhetünk, hogy annak idején a népszavazás érvényességi küszöbét éppen azzal az indokkal emelte meg a Fidesz, hogy a szavazók kisebbsége (akkor minimum 25%) ne korlátozhassa a parlament döntési jogát, csak a ténylegesen többségi döntés bírjon ilyen erővel. Ez a hárommillió-kétszázezer szavazat tehát a népszavazási szabályok szerint a parlamentet kötelező akarat kinyilvánításához egyszerűen kevés.

2014-ben hasonló szavazati számok mellett viszont a Fidesz megszerezte a parlamenti helyek kétharmadát. Az akkor bevezetett új választási szabályok szerint ennyi ember támogatása tehát ebben az esetben már elég volt a választási győzelemhez, elég az alkotmányozó hatalom megszerzéséhez is.

A számok tehát most sem hazudnak: a Fidesznek 2014-ben sem volt és most sincsen meg a szavazók többségének a támogatása, de a jelenlegi szabályok szerint ez nem is jelent gondot nekik, hiszen elég az ország harmadának a szavazata is, már ha a kétharmados választási győzelem megszerzéséről van szó. Ebből a szempontból viszont következetes cselekedet az Alaptörvény újabb módosításának a bejelentése, hiszen népszavazási érvényesség ide vagy oda, a választási szabályok szerint hárommillió ember akarata elég erős lehet ahhoz, hogy döntsön alkotmányos szintű dolgokban is…

… feltéve persze, hogy e döntés a Fidesz érdekeivel megegyezik.

122 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://verdikt.blog.hu/api/trackback/id/tr5811772907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sírjatok 2016.10.06. 15:20:01

@Ballib cenzúrázók réme 18: eeegen magam is erre céloztam a "legyenek a dolgok jobbak" szinten érvelő kartácsok tömegét látván

sírjatok 2016.10.06. 15:20:49

@fidesz maszop dk egykutya: Értem, a jobbikra. Ez kétség kívül nem olyan rossz választás, én látom a hátrányait is, de ha úgy érzed (és sokan érzik úgy), akkor ők is parlamenti erő lesznek/maradnak.

metal · http://electric.blog.hu 2016.10.06. 15:21:00

" számok tehát most sem hazudnak: a Fidesznek 2014-ben sem volt és most sincsen meg a szavazók többségének a támogatása"

Pont, hogy a szavazók többségének a támogatása akkor, és most is meg volt! A szavazásra jogosultak többségének a támogatása nem volt meg. Nem ártana kicsit átgondoltabban fogalmazni!

nick papagiorgo 2016.10.06. 15:23:00

@fidesz maszop dk egykutya:
nézd, olyan nincs, hogy egy kormánynak csak pozitív lépései vannak, ugye.
Az érthető, hogy az áfaemelés nem tetszik az embereknek, (az adóemelés sose teszik senkinek, mégis több különböző kormány emelt már adót szerte a világban). Viszont mondjuk a rezsicsökkentés meg tetszett.

Meg amúgy ezt hogy csináljuk? Tegyük a népet boldoggá, töröljük el az összes adót? :)

Valamiért a Fidesznek még mindig nagyobb a népszerűsége, mint a teljes baloldalnak együttvéve. Szóval azért valamit jól csinálhatnak, ha már ilyen népszerűek :)

Kivlov 2016.10.06. 15:24:03

@nick papagiorgo:
olvastam valahol a köv. kommentet:
"valaki szólhatna” Gyurcsány Ferencnek, hogy a következő olyan győzelemmel, amelyhez nem kell szavazat, kiesnek az Országgyűlésből"

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 15:25:25

@sírjatok: nem, nem igazán a jobbikra...
@metal: 43,55% nem a többség. A többség az >50%...

sírjatok 2016.10.06. 15:30:10

@fidesz maszop dk egykutya: de most szégyelled, vagy mi? Mondd már el, kitől várod az ország felemelkedését, hadd okosodjunk már...

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 15:30:28

@nick papagiorgo: De ennek a kormánynak nem nagyon vannak pozitív lépései, csak lopkodás, elkúrás, lenyúlás.
Rezsicsökkentés nem volt, inkább növelés meg rizsázás, és a profit lenyelése, haveroknak juttatása.

A fidesz a baloldalhoz tartozik, egyszerűen most jobb az mszmps színi társulat narancsos előadása, meg a világgazdasági helyzet. De ez már többször változott, csak az ország helyzete maradt konstansan szar amíg a kommerek maradnak...

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 15:33:20

@sírjatok: írtam. Értelmes hazafiaktól akik jobbá szeretnék tenni az országot, és értenek is valamihez. Ilyen egyszerű. MSZMP-s kommer hazaáruló lopáson, és seggnyaláson kívül semmihez sem értő faszokkal nem lesz jobb.

nick papagiorgo 2016.10.06. 15:34:50

@fidesz maszop dk egykutya:
"ennek a kormánynak nem nagyon vannak pozitív lépései, csak lopkodás, elkúrás, lenyúlás."
Nézd (hát ez az, amit mondok), te ezt így látod, és úgy gondolod, hogy mindenki így látja.

De ez nem így van. A Fidesz népszerűsége magasan az összes többi párt felett van. Ha mindenki úgy látná, hogy a kormánynak nincsenek pozitív lépései, akkor nem lenne ekkora a népszerűsége.

(Ez most marhára nem arról szól, hogy nekem szimpatikusak-e vagy sem. Vannak közvéleménykutatások, amik többé kevésbé objektívek, legalábbis az biztos, hogy a tendenciákat jelzik).

ben2 2016.10.06. 15:36:45

@fidesz maszop dk egykutya:

Vegyes választási rendszer van, ebben nem az a többség, aki a szavazatok több mint felét megkapja, hanem aki a legtöbb szavazatot kapja.
Lehetne tisztán listás választás is, ebben az esetben rendszeresek lennének a kormányválságok, patthelyzetek, megismételt választások.
Vagy lehetne tisztán egyéni jelöltes választás is mint Nagy Britanniában, akkor a Fidesznek most 90%-a lenne.

sírjatok 2016.10.06. 15:38:11

@fidesz maszop dk egykutya: "Értelmes hazafiaktól akik jobbá szeretnék tenni az országot, és értenek is valamihez. "

De rajta vannak a szavazólapon?

metal · http://electric.blog.hu 2016.10.06. 15:39:52

@fidesz maszop dk egykutya: Valóban csak 43%-t kapott listán 2014-ben, de megszerezte mellé 106 területi képviselőből 96 mandátumot.Ennyi!

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.06. 15:40:04

Nem orbán diktátor hívei lettek megszámlálva október 2-án, hanem Magyarország csőcseléke!
Az eredmény pedig 3,3 millió lumpenproli csőcselék lett.

Mondjuk ez még elviselhető szenny lenne, ha az ország összlakossága 80 millió lenne, mint pl Németországban. Aztán azzal a pár százalék radikális náci genetikájúval megbírkózik a 95%.

Csak hát az a probléma, hogy ez a 3,3 millió csőcselék egy 9 milliós népségre jut. Ez pedig gyógyíthatatlan kiterjedésű fertőzést jelent.

Ezzel véget is ért az álom, hogy Magyarországból valaha lehet-e egy félnormális, polgári ország. SOHA!
Ennyi proli csőcseléket nem tud legyűrni az értelmes, európai kisebbség, ebben az országban mindig a csőcselék fogja megszabni, hogy az ország örökös rothadásra van ítélve.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 15:44:00

@nick papagiorgo: a magyar egy segghülye, önálló gondolkodásra szinte képtelen nép, azt látja, hogy milyen az ő élete. Mivel válság volt, és most jó a világgazdasági helyzet, kicsit jobb az élete mint a válságban (persze ezt tompítja a fidesz elkúrása, lopása, hiszen sokkal jobb is lehetne, mert az energiahordozók ára esik, brutális EU pénzek vannak, de nagy részét lenyeli a párt), ezért marad annál amiben jobb lett. Ha jön egy újabb válság, és szar lesz, leváltják a fideszt mert a hülye barmok szerint az okozza, majd jön a maszop a hülye barmok szerint az vezet ki a válságból egészen a következő válságig ahol megint az okozza lecsúszást a barmok szerint...
Emellett a hülye magyar benyeli a propagandát, így elhiszi azt, hogy az mszmp-ben szegény pártok is mszmpsekkel vannak teli, és velük se lesz jobb. Próba nélkül.

sírjatok 2016.10.06. 15:47:41

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy: @fidesz maszop dk egykutya:

szerintem tök kifizetődő folyamatosan idióta proli csőcselékezni mindenkit, aki nem ért veletek egyet, ez eddig is olyan jól bejött :)

nick papagiorgo 2016.10.06. 15:47:54

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
azért szép dolog szimplán lecsőcselékezni meg nácigenetikájúzni az ország teljes lakosságának egyharmadát, szimplán azért, mert nem úgy gondolnak egynémely dolgot, mint te :)

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 15:48:14

@sírjatok: nincsenek, hiszen a kommunista, mszmp-s csapat tesz róla, hogy ne kerülhessenek fel, na meg a segghülye magyar választó is, aki hisz az mszmp csapatnak. Ezzel foglalkoznak a rendszerváltás óta.

@ben2: nem vegyes, hanem komcsiknak kedvező, és ő általuk kialakított választási rendszer van. @metal: ^ ugyan az.

sírjatok 2016.10.06. 15:49:55

@fidesz maszop dk egykutya: És azt tudod, hogy amikor mindenki mást hülyének tartasz, akkor nagy valószínűséggel inkább te vagy a hülye? :D

nick papagiorgo 2016.10.06. 15:50:34

@fidesz maszop dk egykutya:
viszont azt nem teljesen értem, hogy ha a magyar egy seggülye, gondolkodásra képtelen nép, akkor miért töri mindenki kezét-lábát, hogy a segghülyéket vezesse.
Hehe.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 15:51:17

@sírjatok: a tények magukért beszélnek, a magyar választó hülye mint a segg. Ezt mutatja az elmúlt 100 év történelme. Nincs igazam? Akkor Svájccal versenyzünk, olyan jól működik itt minden, és olyan jól élünk? Nem ezt észlelem.
Ja persze tudom a gyíkemberek, a zsidók, meg a soros, az imperialisták, meg a többi. Mindig más a hibás ugye? :D

ben2 2016.10.06. 15:52:14

@nick papagiorgo:

Tegyük hozzá, hogy 1998-ban az MSZP-nek is megmaradt az 1994-es szavazóbázisa, a kormányzást csak az SZDSZ zuhanása és a jobboldal egyesülése miatt vesztette el.
Márpedig 1994-1998 között volt aztán minden, nagyságrendekkel durvábban, mint most: maffialeszámolások, vadprivatizáció, olajügyek, tocsik ügy, 35%-os infláció, bős-nagymaros, bokros csomag, stb. stb. Az MSZP bázisa mégsem errodálódott.
Nincs ebben amúgy semmi csoda: ahogy most Orbán, úgy akkoriban Horn Gyula is kínosan ügyelt arra, hogy ne ossza meg a saját szavazóbázisát. Amint olyan ügy került terítékre, ami az MSZP-s törzsközönséget frusztrálta, azonnal visszavonulót fújt. (Pl. Bokrost is akkor rugták ki, amikor nekiment a pazarló nyugdíj és eü. önkormányzatoknak.)
Ugyanez történik most Orbán esetében is. Bármilyen konfliktust felvállal, amíg nem veszélezteti a szavazóbázisa egységét és azonnal viszakozik, ha a saját szavazóbázisát megoszlani látja: pl. internet adó, boltbezárás, stb.
Amíg tehát nem történik valami olyan esemény, mint pl. az öszödi beszéd, ami alapjaiban rengeti meg a törzsszavazói bázist, addig a Fidesz ereje azon múlik, hogy képes lesz-e valaki összerántani az ellenzéki erőket egy hasonlóan erős blokkba és nem azon, hogy milyen gyakran mantrázzák, hogy "rablóbanda", "lopkodás", "orbángeci", stb.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 15:54:00

@sírjatok: nem mindenki. De a történelem mutatja a dolgokat ;)
@nick papagiorgo: ki az a mindenki? LOL. Kb a világ 99,9%-a leszarja az országot. Az az 0,1% meg azért töri magát hogy lophasson, ettől a birka barom néptől, és jól is megy nekik, óriási összegeket nyúlnak, miközben a magyar birka csak béget.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.06. 15:54:28

@fidesz maszop dk egykutya:

Speciel legtöbbször tényleg más a hibás speciel.

Jelen esetben pl migráns ügyben, Soros indít kampányszerűen lejáratást az ország ellen, ő szervezi a migránsok beutaztását az EU-ba, az általa megbízhatónak minősített EU képviselők miatt nem jutott egyről a kettőre eddig az EP migráns kérdésben.

A magyarok szavaztak.
Nem kell migráns.

2018-ban is zavaznak majd, arról, hogy migránsseggnyaló ballibek se kellenek.

sírjatok 2016.10.06. 15:55:07

@fidesz maszop dk egykutya: "a magyar választó hülye mint a segg. Ezt mutatja az elmúlt 100 év történelme"

Szabad választások sora jellemezte az elmúlt 100 év történelmét, véletlen sem két világháború meg kommunista diktatúra :D

De ha ilyen hülye a magyar választó, akkor ti hogyan akartok nyerni? Fegyveres hatalomátvétellel? :D

Kivlov 2016.10.06. 15:56:56

@nick papagiorgo:
nekem tetszett az ÁFA emelés.
Végre nem csak a legálisan dolgozót nyúzták, hanem a nyuggert, segélyest, a kamubérest is.

nick papagiorgo 2016.10.06. 15:58:55

@ben2:
Hasonlóan látom.
Szerintem ilyen öszödi beszéd nem lesz Fidesz-oldalról, mert Orbán nem olyan (hülye) mint Gyurcsány, hogy akár csak a párttársai között ilyen hangulatú beszédet mondjon, hogy elkúrtuk, meg böszmék vagyunk., én is meg ti is nagy hülyék, hazugok ésatöbbi vagyunk Ehhez Gyurcsány habitusa kellett, aki azt hitte, hogy ettől majd szimpatikus lesz, mint az igazmondó juhász.

Ez egyébként nem egy olyan nagy dolog (lenne), hogy mondjuk figyelek arra, hogy ne cincáljam szét a szavazóbázist. Ez lenne egy politikusnak úgymond a dolga. Más kérdés, hogy egynémelyeknek csak a névjegykártáyájára volt írva, hogy "politikus", érteni már nem értettek hozzá, és szétverték a saját pártjukat - hosszan tudnám a példákat sorolni :)

Netuddki. 2016.10.06. 15:59:51

"2014-ben hasonló szavazati számok mellett viszont a Fidesz megszerezte a parlamenti helyek kétharmadát."

Persze, a határon túli szavazatokkal. Amit mára elbuktak, pedig csak pár fideszes képviselő cserélődött le.
De azért ne zavarjanak a tények...

Netuddki. 2016.10.06. 16:00:39

@Kivlov: Mert nincs annyi eszed mint egy marék lepkének, azért.

nick papagiorgo 2016.10.06. 16:02:06

@Kivlov:
többek között ez is Orbán célja, ezt be is vallotta.
Mivel a társadalom már csak olyan, hogy egy csomóan élnek - papíron - minimálbérből, egyszerűbb tőlük az ÁFÁ-val elvenni a pénzt, és a személyi jövedelemadót meg alacsonyan tartani, mint fordítva.
Ez mondjuk jó annak, aki nem kamubérre van bejelentve.

Netuddki. 2016.10.06. 16:04:30

@sírjatok: A fideszesek idióta proli csőcselék, akiknek együtt nincs annyi eszük mint egy marék lepkének.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 16:05:20

@Ballib cenzúrázók réme 18: aha persze, igen jó magyarázni a külső erőkkel, mint bevallani, hogy elcsesztük :))
A migránsok miatt egy csicska lecsúszott ország magyarország? Húú ezeknek a migránsoknak de nagy hatalmuk van! :DD

@sírjatok: igen, szabad választások sora, hiszen a húgyagyú nép nem is akart mást, mert hülye. Csak egyszer '56-ban, akkor se mindenki, azért lett bukta.

Ki az a "ti"? Egyébként én benne lennék a fegyveres dologban, hazaárulásért kivégezni a teljes mszmp és kisz brancsot, akkor talán értelmes emberek is a hatalomhoz érhetnének, és megreformálnák ezt a csökkent értelmi képességekkel rendelkező birkanépet, meg ezt az elcseszett államot.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 16:06:28

@Kivlov: igen ez a híres "magyarosch" "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás. Nem baj, hogy megdöglik a tehened, ha a szomszédé is megdöglik :DD

hümhüm 2016.10.06. 16:08:09

A népszavazás érvényességéhez:
-népszavazáskor 8 272 625 szavazásra jogosult ember volt
-AZ NORMÁLIS, hogy 2 068 157 egyöntetűen szavazó álláspontja kötelezően érvényesülhet, ha 4 136 313 érvényes szavazat van, és ezzel szemben
4 136 313 egyöntetűen szavazó álláspontja nem számít, ha 4 136 312 érvényes szavazat van??
(mert a mostani népszavazási törvény ilyen...)

hümhüm 2016.10.06. 16:10:08

@hümhüm: Bocs, elcsesztem.
Természetesen a második esetben 4 136 312 egyöntetűen szavazóról van szó 4 136 312 érvényes szavazat mellett...

rezícökkentész 2016.10.06. 16:12:35

@Kivlov: ifjú padavan, valamikor még magyar politikus is lehetsz :DD

nick papagiorgo 2016.10.06. 16:14:14

@fidesz maszop dk egykutya:
"hiszen a húgyagyú nép nem is akart mást, mert hülye. Csak egyszer '56-ban, akkor se mindenki, azért lett bukta."

"de akkor se mindenki": Igen, pl. az oroszok nem akarták.
Márminthogy én úgy emlékszem, nem Kádár, meg a vele bejött kb öt elvtárs verte le a forradalmat, hanem az a ménkű sok orosz tank :)

Úgyhogy ez pl. masszívan külső erőknek köszönhető :)

Kivlov 2016.10.06. 16:15:32

@fidesz maszop dk egykutya:
tévedés: az a "mindenki járuljon hozzá a közöshöz' mentalitás. És pláne az járuljon hozzá, aki a legtöbbet kiveszi belőle...

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.06. 16:18:24

@nick papagiorgo:

egykoron Németországban a lakosságnak majdnem a 100%-a volt náci. A mi kis orbán diktátorunk is kimondta, hogy ö is 100%-ot akar!

Hát nem sikerült, te meg ne szégyeld, hogy olyan kevesek voltatok hogy buktatok vagy hogy éppenséggel ekkora szennytömegben vagytok, majd a történelem titeket is lerendez elöbb utóbb, mint mindig a nácikat, aztán majd jöhet egy polgári, európai Magyarország. Max. a kihalt magyarok helyén azt majd a románok csinálják meg.

nick papagiorgo 2016.10.06. 16:20:16

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
A német lakosságnak sose volt 100%-a náci.
Hitler egyszer győzött egy demokratikus választáson (akkor se kapott 100%-ot), aztán betiltotta az összes pártot és diktatúrát vezetett be.

Nagyon el vagy te tévedre.
Ezek a románok, ez meg külön vicces :)

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.06. 16:26:18

@Kivlov: "nekem tetszett az ÁFA emelés.
Végre nem csak a legálisan dolgozót nyúzták, hanem a nyuggert, segélyest, a kamubérest is."

persze te agycsökkent, mert Magyarországon a 100 milliárdos közpénzcsalók meg adócsalók azok ugye nem az orbánok, rogánok, a gázszerelők meg a többi fideszes tolvaj, ahnem a nyugger. Meg a munkát 100 kilóméteres körzetben nem találó közmunkás, segélyes. Na meg a kamubéres. Aki önként nem akar bejelentkezni teljes munkaidőre, mert akkor majd egyszer nagyobb lenne a nyugdíja az élete utolsó szakaszában. Meg nagyobb lenne az esélye a hitelre, meg általában az életre.

Hogy ti fideszes birkák mekkora agytalanított népség vagytok, az már világcsúcs! Pont ez az agyhiányos 3 milliós csőcselék kell a felcsúti diktátornak, akiknek annyi eszük sincs, mint a felcsúti stadion gyepének. Ezeket lehet mindig fél mondatokkal a falnak vezetni.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.06. 16:32:45

@nick papagiorgo:

jaj te doktor szobatudós, hát én is azt mondtam, hogy nem volt 100%! Most akkor min is vittakozol?

Az meg ugye nálatok birkáknál agyilag nem jön össze, hogy Magyarországnak már a jelene is az, hogy minden értelmes 40 év alatti elmenekült, jó szántukból ez a lassan de biztosan 1 millióra növekedő tömeg vissza se fog jönni.

Ami marad az a totális nyugger ország, amikor meg a nyuggerek is kihalnak, akkor meg az üressé vált országba bejönnek a románok élni. Azok legalább nem olyan hülyék mint a magyarok, hogy kipusztítsák magukat. Ez csak a segghülye magyarságnak a szokása.

ben2 2016.10.06. 16:39:15

@hümhüm:

Logikáját tekintve az összes népszavazási törvény ilyen, legfeljebb a számok mások.

Amúgy kiváncsi vagyok mit hörögnének a ballibek egy britt választási rendszerben, ahol csak egyéni jelöltek vannak és egykörös a választás. Ott elméletileg a nettó szavazatok 10%-ával is a mandátumok 100%-át be lehet gyűjteni, ha elég induló van és megoszlanak a támogatottságok.
A Fidesz negyvenakárhány százaléka is azért ér kétharmadot, mert olyan a pártok támogatottságának eloszlása, hogy az egyik pártot majdnem akkora választói tömeg támogatja, mint a többieket együttvéve.
Csakis az ellenzéken múlik, hogy nem tudja a választástól távolmaradókat a saját programja mellett aktivizálni. Ott van a potenciális további 40%-nyi választó a rendszerben, csak meg kell győzni őket, hogy szavazzanak az ellenzékre.
Ha viszont erre az ellenzék képtelen, akkor a másik oldalon sem kérheti számon, hogy miért nem nagyobb nettó szavazatmennyiséggel nyerte a mandátumait.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.06. 16:39:45

@Tibi !:

A magadfajta ballibek csak a haza pusztulására törekednek.

Ezért kellenek a migránsok, kis kedvenced GYurcsány és az MSZP is ezért veretett azonsoíthatatlan karhatalmistákkal magyarokat, ezért adósította rommá az országot.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 16:41:02

@nick papagiorgo: azt a sok tankot megállította volna a 10 millió ember, már ha nem lett volna akkor is birka a nagy része...

Az USA-nak való hadatüzenés is külső erő hibája? :D Az igazi rendszerváltás elmaradása is a gyíkemberek műve? Hmm?

@Kivlov: nem tévedés. Ez pontosan a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás, mert te is szopsz, de ha a többi is szopik akkor már nem zavar :)

@csentecsa: de "elvtárs" annak, méghozzá úgy, hogy nem mondhatják meg az "elvtársak" kit lehet választani, hanem a választó dönti el. De hát most megmondják az "elvtársak", sőt megszabják.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.10.06. 16:41:31

@csentecsa:

figyelj te, orbán pirinyó náci csőcsdeléke. Minket, a polgári Európát nem rendezett le a történelem, mi virulunk, gyarapodunk és boldogok vagyunk.

Ti pedig, orrotoknál fogva vezetett lumpenproli-komcsi-náci-fajgyülölő-ruszki faszszopó és még minden korcs álmagyarok meg megint lúzerek lettetek, megint sikerült magatokat elvágni egész Európa meg a világ előtt.

De a legfontosabb, hogy a holnapod is pont olyan lesz mint a ma: robotolhatsz majd a nagy lófaszért a NER uraidnak. Ha kell valami állami szolgáltatás akkor majd fizetsz érte kurva sok pénzt, különben mehetsz a picsába!

Na drágaság, ez a ti agytalanított fideszbirka népségeteknek az élete, neked ennél jobb már nem fog jutni, ha tényleg akkora segghülye idióta vagy mint amilyennek mutataod magad, akkor még azt is eléred a nagy semmi ellen való harcoddal, hogy a gyerekleidnék még annál is nagyobb szopás lesz az élete, mint ameilyen a tiédé volt.

sírjatok 2016.10.06. 16:44:27

@fidesz maszop dk egykutya:
"a 10 millió ember,"

a teljes lakosságot, csecsemőktől rokkantakon át nagymamákig nem lehet hadra fogni, de még ha lehetne is, nincs felszerelés, utánpótlás. Ennyire hülye is csak te lehetsz, hogy 56 leverése "a magyarok hibája".

ben2 2016.10.06. 16:49:57

" Ha kell valami állami szolgáltatás akkor majd fizetsz érte kurva sok pénzt, különben mehetsz a picsába!"

Összekavartad a lapokat és véletlenül bekerült pár oldal a DK vagy Bokros programjából?

jágör68 2016.10.06. 16:55:15

Az NSA/ CIA- spicli senki-által-meg-nem-választott alkoholista Juncker és 8 általánost végzett Schultz magyarországi kollaboránsai itt is verik a nyálukat több nicknéven.
Felesleges, mert mindenütt ki lesznek penderítve. Mint európai főparancsnokuk az NSA- Ügynök Merkelnéni

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.06. 17:05:52

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:

Nem kell idegeskedni pici GYurcsány csicska.

Demokrácia van, ti meg alig vagytok összesen Kétfarkú Kutyástul, DK-stul, MSZP-stül, Fodor Gáborustol, LMP-stül 1 millióan.

Úgyhogy amíg nem éritek el ti is a 3 millió 200 ezres létszámot addig gágoghatsz, pattoghatsz, bérretteghetsz kedvedre, de hatalom közelébe az elkúrók nem kerülnek.

Mert demokrácia van.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 17:21:53

@sírjatok: hát akkor az afgánok(amcsik ellen), meg az irakiak(amcsik ellen), meg még egy rakás másik nép többet tudott, mert "semmivel" ellenálltak a megszállóknak...

@ben2: a leírtak alapján a valóságból került be pár "oldal", miszerint fizetni kell az egészségügyi ellátásért (a tb-n felül), a rendőrségi intézkedésért meg... ismerősök kellenek, stb.

@jágör68: meg a soros, meg a gyíkemberek is. Előre a szovjetúnióba!!! :DD

Brix 2016.10.06. 17:36:17

A 3,3 millió ember közül nem mindenki a Fidesz szavazója, hanem azok az emberek akik nem akarják, hogy a népvándorlás maga alá gyűrje az országot Ez egy új egység, de nem a 2018-as választás fideszes szavazói, annál nagyobb halmaz.
A baloldal megint tévúton jár, ha magának gondolja a több millió inaktv szavazót: ebből megint csak egy jókora választási vereség lesz 2018-ban is...
Balodal talán soha nem fog hatalomra kerülni Magyarországon, mert jelen korszak világfolyamatai inkább a kemény kezű, konzervatív politikának kedveznek, nem a liberalis és neomarxista megoldásoknak. Európában, a polgári rétegek azt várják , hogy valaki rendet tegyen: lezárják a határokat , kitoloncolják az illegális bevándorókat, és a visszacsinálják a szociálliberalizmus hibáit. A mostani háborús helyzetben a baloldal egyszerűen nem tud támogatókat taláni, mert nem a való világ kívánalmainak megfelelő racionális válaszokat ad, hanem irracionális ideológiákat gyárt, a problémák magyarázatára. Gondoljunk csak bele , mi lenne ha Gyurcsány lenne a miszterelnök...Több százezer átutazó migráns, nyitott határok, menekültek befogadása...

ben2 2016.10.06. 17:38:32

@fidesz maszop dk egykutya:

" a leírtak alapján a valóságból került be pár "oldal", miszerint fizetni kell az egészségügyi ellátásért (a tb-n felül), a rendőrségi intézkedésért meg... ismerősök kellenek, stb."

Jah hogy a paraszolvenciáról meg a rendőrségi korrupcióról beszélsz?
Azt hittem a vizitdíról meg a tandíjról, ami ugye tervben sem volt, "ezt a rágalmat elnök úr azonnal vonja vissza!"

A paraszolvencia bizonyára úgy működik, hogy bemegy Mari néni a körzetihez a heti szokásos vérnyomásmérésre, a végén szokás szerint nyújtja a borítékot, a doki meg:
- Pillanat Mari néni előbb meg kell néznem ki van kormányon, mert ha a Fletó, akkor nem fogadhatom el, ha meg a Zorbán, akkor tömje ki jobban azt a borítékot.

A rendőrségi korrupció is biztosan úgy műkodik, hogy a Vizoviczky 2010-ben ráeszmélt, hogy kormányváltás van és rohant a rendőrségre vesztegetni.

Komolyra fordítva a szót mikor szoktok már le erről a primitív kettős mércéről, hogy ugyanaz a társadalmi probléma eltűnik, amint balosok kormányoznak és azonnal a legnagyobb társadalmi métellyé minősül, amint kormányváltásra kerül sor?

sírjatok 2016.10.06. 17:38:45

@fidesz maszop dk egykutya: "hát akkor az afgánok(amcsik ellen), meg az irakiak(amcsik ellen), meg még egy rakás másik nép többet tudott"

ja ja, szinte mi menekülünk oda, nem ám ők ide :D

ben2 2016.10.06. 17:44:31

@Brix:

"3,3 millió ember közül nem mindenki a Fidesz szavazója"

Hát ez az, viszont az "elbuktátok" mantra, meg a "náci, xenofób orbán-csicskák vagytok" duma majd azt csinál belőlük.
Sok ideológiailag független embert láttam már egy oldalra betagozódni, mert az egyik irányból csak cseszegetést kapott, amiért szóba áll a másikkal, így egy idő után elfogytak a lehetőségei.

Voznyák Pista2 2016.10.06. 18:09:06

@kvadrillio:

Hmm. A libsiket a Romák majdnem kicsinálták.
Pikáns kis malőr

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 18:09:33

@ben2: nem, arról beszélek, hogy ha nem mész magánorvoshoz, vagy fizetsz zsebbe az államiaknak, akkor hónapokat kell várni egy semmi nulla vizsgálatra is, miközben beledögölhetsz. A rendőrség meg leszar mindent, számukra "jelentéktelen" ügyekben csak akkor intézkednek, ha van egy ismerősöd akit megkérsz, hogy bírja rá őket az intézkedésre...

"hogy ugyanaz a társadalmi probléma eltűnik, amint balosok kormányoznak" mikor tűnt el? Jaaa értem, te is retardált húgyagyú barom vagy, aki szerint ha valakinek nem tetszik valami most, az gyurcsány imádó, és régen tetszett minden :DDD
Mondjuk nyilván magadból indulsz ki, mert neked most tetszik az amit felhánytorgattál a másik mszmps csapatnak :)

@sírjatok: ide ők nem, max rajtunk keresztül, sok évnyi ellenállás után. Mi meddig álltunk ellen a szovjeteknek? 1-2 hétig, és azóta meg nyaljátok a seggüket?

@csentecsa: Bizony a tények makacs dolgok, hiszen az mszmp nagykoala mondja meg ki indulhat a választáson, ki lehet rajta a szavazólapon.

pioneer2016 2016.10.06. 18:55:03

@nick papagiorgo:

A magam részéről érvénytelen szavazatot adtam le. Kár, hogy nem voltunk többen, "sokan voltunk, de nem elegen".
Az is igaz, hogy könnyebb volt migránsokkal ijesztgetni az embereket, mint majd a demokratikus pártokkal 2018-ban. Valószínű még aljasabb módszereket vet be a Fidesz a győzelem érdekében, mint most.
De akinek tetszik a példa nélküli 27%-os Áfa, az üzemanyag kedvező világpiaci ára miatt megemelt jövedéki adó, az ingyenes utak fizetőssé tétele, az csak nyugodtan szavazzon a Fideszre. Esetleg soroljam még? Nagyon hosszú a lista.

polgári kór 2016.10.06. 19:00:55

2018ban sem a választók többségével lesz meg a 2/3.

De minek errről posztot írni?

polgári kór 2016.10.06. 19:01:42

@pioneer2016: rám számíthtsz én a fideszre szavazok.

polgári kór 2016.10.06. 19:09:25

Én qrvajól élek. Keresek 600ezret bruttóba kb. Mer dolgozom, meg értek ahhoz amit csinálok.

Ettől nem lettem milliomos, de jobban élek mintha Londonban mosogatnék. + nálunk nincs annyi bevándorló+bünöző az élet kissé nyugodtabb. A nettóm úgy 100ezerrel több mint a komenisták adórendszerével. Mondjuk ebbben a családi kedvezmény is benne van. Asszony is keres, pedig nem is kéne neki egyedül megoldanám.

De még több lesz hisz jövőre nyilván adócsöki lesz megint. CSOKK qrvajó dolog építkezni is fogok azt hiszem, ki ne használná ki? És a gyereknek ingyen van a tankönyv, meg nincs tele minden 7végén tüntetőkkel a város, helyette turistákkal. Minden ugyananyiba kerül mint 2 éve, ezt bírom.

nekem jó lesz ez a fidesz, nekem bejön

Netuddki. 2016.10.06. 19:30:21

@Ballib cenzúrázók réme 18: Ostoba dedós századvéges tolvajfidesztroll! Tolvaj bűnöző nekem ne pampogjon!

pioneer2016 2016.10.06. 19:32:58

@polgári kór:

Ne érts félre, anyagi gondjaim nincsenek. Többet megengedhetek magamnak, mint az átlag Magyar ember. Ennek ellenére szomorú látni, hogy megy tönkre ez az ország, a Hazám. A sok reménytelen, lecsúszott ember, miközben a Fidesz és holdudvara dőzsöl. Lásd Rogán és Matolcsi pénzszórását. Amit én az elmúlt öt évben tapasztalok és látok, az a folyamatos anyagi terhek rakódása az emberekre.
Ezen kívül pozitív dolgot nem tapasztalok a részükről.

Netuddki. 2016.10.06. 19:34:20

@polgári kór: Tolvaj fideszéknek most jól megy. Főleg ha közel vagy a tűzhöz. Plusz pont ha erkölcsileg leszarod, hogy szétlopják az országot ezek a tolvaj tetvek.

A tolvaj bűnöző fideszeseknél csak azokat vetem meg akik bűnrészességet vállalnak velük a lopásban és mosdatják őket. Erről ennyit.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.06. 19:40:49

@pioneer2016: @Tibi !: most komolyan egy kamu sablonszöveget írogató habonypapagájnak válaszoltok? :D Nemá...

polgári kór 2016.10.06. 19:44:57

@pioneer2016: az apád faszát megy tönkre az ország, mindenki jóbban él mint 10 éve

miről beszélsz?

polgári kór 2016.10.06. 19:45:46

@Tibi !: egy multinál dolgozok, milyen tolvajfideszékről beszélsz?

jobs.hu bazeg

Netuddki. 2016.10.06. 19:47:43

@polgári kór: Milyen tolvajfideszes? Hát bammeg, téged se az eszedér' fizetnek.

Netuddki. 2016.10.06. 19:48:46

@fidesz maszop dk egykutya: Aszittem kinyitott a trollsimogató.

pioneer2016 2016.10.06. 19:56:44

@polgári kór:

Azért dolgozik több mint félmillió hazánkfia külföldön és majdnem ugyan ennyi közmunkás dolgozik éhbérért, mert jobban élünk.
Tipikus fideszes hazugság.

polgári kór 2016.10.06. 20:00:25

@pioneer2016: aki ma közmunkás gyurcsányi idején 29000 segélyt kapott

az meg hogy mennyien dolgoznak külföldön sokat nem számít mert többen jöttek ide be, mint innen el

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

Menj el teszkóba nézd meg kenyérér járnak-e oda a magyarok, azt gyere vissza komentelni

pioneer2016 2016.10.06. 20:05:47

@polgári kór:

"aki ma közmunkás gyurcsányi idején 29000 segélyt kapott"

Valóban nem sok, de 5-6 évvel korábban az árak és a terhek is szerényebbek voltak.
Ma az 52 ezerből nem lehet megélni, legfeljebb az éhenhalástól ment meg.

polgári kór 2016.10.06. 20:11:11

@pioneer2016: Ma 52000 több mint 6 éve 29000. Biztos rá tudsz keresni az azóta eltünt inflációra

google - fogyasztói árindex 2000 2016 ksh

pioneer2016 2016.10.06. 20:29:31

@polgári kór:

A 29000 Ft-ért otthon volt és tudott alkalmi munkát vállalni, így meg tudott élni valahogy. A közmunka mellett nem nagyon van lehetőség és erő alkalmi munkát vállalni. A statisztikával meg ne gyere, mert a Fidesz a szegénységi küszöböt nem túl rég úgy levitte, hogy a fele mély-szegénységben élő azonnal kiesett a körből.
Orbán seggéből időnként ki kéne dugnod a fejedet.

polgári kór 2016.10.06. 20:39:23

@pioneer2016: ne hazudozz, segélyre akkor vagy jogosult ha semmire se vagy jó de igazolod hogy munkát keresel csak elhajtanak. Ugyanígy a közmunkásnak el kell most is fogadnia ha a munkaközpontos talál neki melót, vagy ugrik a közmunka.

- tehát te azt pártolod mint a komcsik hogy valaki szedjen segélyt és mellette feketén melózzon, ha akar. Gratulálok, az én adómból ne kapjon segélyt a fusizó.

pioneer2016 2016.10.06. 20:44:13

@polgári kór:

"A statisztikával meg ne gyere, mert a Fidesz a szegénységi küszöböt nem túl rég úgy levitte, hogy a fele mély-szegénységben élő azonnal kiesett a körből."

A fenti megjegyzésemet óvatosan kikerülted. Talán tudatosan?

polgári kór 2016.10.06. 20:46:44

@pioneer2016: a statisztikai trükközéstől nem lett több szegény

amúgy ha engem kérdezel lefosom a cigányokat

elégedett vagy?

pioneer2016 2016.10.06. 20:59:51

@polgári kór:

Nem vagyok elégedett. Jó éjszakát kívánok!

Kivlov 2016.10.07. 08:08:16

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
és kit érdekel, hogy önként kamubéres vagy kényszerből?
Attól még ő is igénybe veszi a rendőrséget, a tűzoltót, neki is világít közterülezten a lámpa. stb. fizessen csak.

@nick papagiorgo:
Persze, annak jó, aki az országot eltartja.

@fidesz maszop dk egykutya:
miért sz*pnek? az SZJA csökkentéssel klasszisokkal többet lehetett nyerni.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.07. 14:54:51

@Kivlov: "miért sz*pnek? az SZJA csökkentéssel klasszisokkal többet lehetett nyerni."
Ja, hogy SZJA-t csökkenteni nem lehet áfa emelés nélkül (meg m0 adó, meg telefonadó, meg tranzakciós adó, meg kamatadó, mnyp nyúlás, meg a többi)? Ja persze elkúró kommereknél nem, csak normális helyeken :)

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.07. 15:48:22

@csentecsa: ja szószerint nem, de azt tudom, hogy az indul a választásokon, akit megengednek a komcsik által helyükre rakott csicskák.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.08. 21:38:32

@csentecsa: szöveg értelmezés nem megy "elvtárs"?
Ott van leírva. A komcsik rakták helyükre "a komcsik által helyükre rakott csicskák."

Kivlov 2016.10.10. 08:14:09

@fidesz maszop dk egykutya:
De lehet, csak akkor 7% lesz a hiány, mint az "elqró kommereknél." :D
Másik esetben az utcán hőbörög a nyuggerhad meg a segélyes csürhe, hogy nem jut farhátra, mert orbán megnyírta az állam kiadásait...

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.10. 10:40:17

@Kivlov: nem nyírta meg azt. Maximum magához irányította, elvégre több adót kell fizetni, mint a másik szárnynál, annak ellenére jóval több EU-s pénz jön, és vége lett egy válságnak.
Ha ezzel a majomcsapattal az élen jönne egy olyan válság mint 2008-ban, államcsőd szinte tuti lenne, bár lehet hogy az kell a húgyagyú választónak, hogy végre elhajtsa az elkúró komcsikat.

Kivlov 2016.10.10. 11:15:07

@fidesz maszop dk egykutya:
persze, hogy nem nyírta meg. Ebben az országban azt nem lehet, mert a zellenzék azonnal hergeli a népet. mindkét oldalról.
Ha most jönne a 2008as válság, kiröhögnénk, mert van a ktgvetésben 6-700 mrd többlet. :D

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.10. 19:09:54

@Kivlov: ami egy nagy 0. Persze orbánék röhögnének, mert az offshore számláikra nincs hatással az államcsőd.

Meg lehet nyírni az állam kiadásait, csak orbánék még növelik a kiadásokat, hiszen úgy többet lehet lopni, és ez a régi komcsi módi, ezért folyamatos az adóemelgetés már 6 éve.

Kivlov 2016.10.11. 11:45:09

@fidesz maszop dk egykutya:
Orbánék sokat lopnak. OK.
De akkor mennyit lophattak maszopék? Akkor nem futotta stadionra, nem volt egykulcsos SZJA, 6-7% áht hiány volt, nem voltak eü-i, tanári béremelések, nem volt közmunkára 2-300 Mrd és nem volt 6-700 mrd tartalék a költségvetésben.
Akkor ők mennyit loptak??? :D

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.11. 12:04:18

@Kivlov: valamivel kevesebbet, hiszen akkor nem volt rekordösszegű EU támogatás, szárnyaló világgazdasági körülmények, sem m0 adó, sem telefonadó, sem tranzakciós adó, sem emelt üzemanyagadó, sem olyan szintű lenyelt rezsiprofit, sem mnyp lenyúlás.
Stadionra most se fut, de elveszik onnan ahova kéne.
orbánék gyurcsányt is alulmúlják, pedig az már nem semmi. Nincs válság, dől az EU pénz és még is inog az ország, és már a román vendégmunkásokat felváltják a romániába tartó magyar vendégmunkások... amit 15 éve el se lehetett képzelni.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.11. 12:12:55

@fidesz maszop dk egykutya: mondjuk az nem meglepő, hogy 2 kormány "teljesítménye" hasonló, az MSZMP-ben meg a KISZ-ben soha nem volt követelmény az ész és a tudás, csak a seggnyalás, és a lopás.

Kivlov 2016.10.11. 12:39:24

@fidesz maszop dk egykutya:
Persze, jó baller logika szerint: ha jobbról "jól megy", akkor az a nemzetközi környezet miatt van, ha rosszul, akkor a kormány a hibás. Míg balról: ha rosszul megy, akkor az a világgazdasági válság miatt van. :D :D :D
vicc.
sohatöbbetelqrókormányt...

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.11. 13:01:31

@Kivlov: Baller logikát nem ismerem, de a tény az, hogy volt egy válság, amiből pár éve a kilábaló világgazdasági szárnyalás van, az ország meg nem szárnyal, hanem tengődik. Vagy szerinted nem volt válság, és nem törvényszerű utána a szárnyalás a következő pukkanásig? :O

Éppen hogy szarul megy, csúszik lefelé az ország, hiszen már a románok is beelőznek. Áramlanak kifelé a fiatalok, hagyják el a léket kapott hajót, mert elkúrókormány van, ami az elkúrást magasabb szintre vitte mint az előző elkúró.
Soha többé elkúrókormányt, ezért az mszmp és kisz szökevényeket el kell tüntetni. különben folytatódik a lassú hanyatlás.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.11. 13:04:49

@fidesz maszop dk egykutya: najó hazudtam, ismerem a baller logikát, hiszen nap mint nap mutatja be a fidesz, és a talpnyalóik, na meg előtte sokáig mutogatták fletóék, meg gyusziék :)

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.11. 13:31:04

@Kivlov: alternatíva: értelmes, hozzáértő emberekből álló kormány, akik szeretik a hazájukat, és jobbá akarják tenni, nem pedig kifosztani, és lehúzni.
Mellé pedig az előző rendszer maradványainak tehát a teljes fidesznek, maszopnak, dk-nak, és pm nagy részének kigyomlálása a magyar közéletből, bár én azt is támogatnám, hogy úgy egészben az életből, hiszen a hazaárulás sok helyen halálos bűn...

Kivlov 2016.10.11. 13:43:06

@fidesz maszop dk egykutya:
Nem elméleti és idealista alternatívát kértem, hanem olyat akire lehetne szavazni.
No, ilyen nincs. Úgyhogy akkor meg inkább ov, mint gyf.
A kigyomlálást meg '89ben kellett volna megtenni: mindenkit akinek vezetői szinteken köze volt az ország lerablásához, a nép nyúzásához, nyilvánosan, élő egyenes TV adásban, vasárnap délben felakasztani a Kossuth-téren. A kishalaknak vagyonelkobzás és közéletből kitiltás.
Ehhez képest mi volt: antall verte magát, hogy itt vér nélküli rendszerváltás volt! a majomja. Azóta is ennek a levét isszuk. párt nevéből lehúzta egy M betűt, a nép meg bevette, hogy jön a Kánaán. happy idiocc...

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.11. 13:49:54

@Kivlov: nem elméleti, és nem is idealista. Elvégre nyugatabbra nagyrészt így működik, sőt körülöttünk is jobban működik mint itt, de egy szocikomcsi fantól nem is vártam mást, mint ezt, hogy kussoljunk, jó ez ahogy most van...
Nem jó "elvtárs", szar, főleg úgy hogy az mszmp narancsos, vörös, kék, és egyéb álcaszínű szárnya mondja meg kire lehet szavazni, és nem a szavazó...

Kivlov 2016.10.11. 14:27:21

@fidesz maszop dk egykutya:
De elméleti, mert nincs ilyen a palettán, akit te felvázoltál! Ha ezt keresem, jelenleg nem tudom hova húzni a szavazatot! Ennyi.
Ja, és a választó mondja meg, kire lehet szavazni. Tessék pártot csinálni és elindulni a választáson. Persze ugatni könnyebb...

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.11. 15:26:49

@Kivlov: persze hogy nem tudod komcsikám, hiszen átsiklasz afölött, ami az utolsó mondatom, mert te is benne vagy.
"Ja, és a választó mondja meg, kire lehet szavazni. Tessék pártot csinálni és elindulni a választáson." <- meg ilyen pofátlan hazugságokat írsz, mintha így menne, hiszen a kétfarkú kutyák is választhatóak... jaaaa nem, mert nem engedik a komcsik.

Szaros hazaáruló kommergeci, nyald csak lenin elvtársad balzsamozott seggét.

Kivlov 2016.10.11. 15:38:51

@fidesz maszop dk egykutya:
választhatóak.
csak nem lesz annyi agyhalott óvodás, hogy ők kormányozzanak. Az kéne még az országnak.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.11. 16:06:33

na mutass szavazócédulát "elvtárs" amin rajtavannak. Vagy bármilyen párt rajta van a szokásosakan kívül.
De van egy rakás agyhalott, óvodásnál is hülyébb húgyagyú, aki a fideszre, maszopra meg az ilyesmikre szavaz.
süti beállítások módosítása